Ibland blir det tyst en stund...

... som nu till exempel när jag inte har skrivit nåt på väldigt länge.
Att jag ändå faktiskt var på terrängtur på den unga nya hästkamrat som jag håller på att lära känna är just nu helt otroligt :).
Att jag hölls på i den våldsamma traven som han valde när han skulle hänga med tjejhästen som rusade iväg framför honom.
Att jag hölls på i galoppen som jag så gärna ville testa men ändå inte riktigt skulle våga.
Att jag vågade ta ännu en galopptur, men tog mitt 60-- förnuft till fånga och bad honom försiktigt att hålla sig till trav i alla fall.
Att han var så artig och belevad att han höll sig till traven fast tjejhästen "försvann i fjärran"...
... och fast han, när han mötte matte på skogsvägen, gick med på skritt fast han frustade och flåsade och flämtade: jag vill galoppera, jag kan också, jag är snabbare än hon, stoet, låt mig bara visa det!
 
Sötnos :).
 
Men nu har det varit tyst.
Kommer kanske att vara det ett tag.
Sånt händer ibland.
Livet stannar upp.
Eller tiden.
 
Men jag ska ut på en liten annan tur om ett par dagar, med nån islandshäst kanske, eller rentav en fjording, jag vet helt enkelt inte vilka hästar som huserar på det där stallet jag ska till.
 
Ska bli skönt att komma ifrån den besynnerliga stress som vill krypa på mig här hemmavid.
En stress som jag helt vill ignorera, men som inte riktigt går att undvika.
Tids nog blir det tid att göra ny header som passar sommaren.
Tids nog blir det tid att leka med paint och få till nya bilder som berättar om de härliga fyrfotingarna.
 
Tids nog.
Ha det bra, hör ni, ta vara på det som finns just nu, det som är verklighet, grå vardag - det kan vara helt annorlunda i morgon, inte nödvändigtvis bättre än det varit...
 
Allmänt | galopp, glömmaförenstund, terrängtur, travare, unghäst | |
#1 - - Bettinas islandshäst:

Låter trivsamt och roligt. Fast inte det där med att njuta av vardagen, men du har ju rätt. Ska försöka. Tycker försomrar kan vara så hektiska, allt ska liksom hinnas med både hemma och på jobbet.

Upp