Nytt år, inga stora planer...


... ungefär såhär ser jag på nyåret: mest vitt och oplanerat, vad kommer att hända?
 
Men så har jag ju en del erfarenhet av att det man tänkt sig och planerat inte alls blir av eller ändras till det oigenkännliga. Så varför planera så stort?
 
Jag har inga planer för morgondagens stalltur heller. Den första i år. Och den första på flera veckor faktiskt. Det kom ju en rejäl flunssa emellan som inte ännu heller har gett med sig. Så jag vet inte ens om jag orkar lyfta stallgrepen för att mocka...
 
Skulle jag orka med en promenad med gamla gubben?
Hur mår han? Blir han uttråkad över det? Skulle han vilja nåt mer?
Hur smart är det att trötta ut sig innan flunssan helt lämnat kroppen?
Får jag sona för det sen i två veckor framöver?
Eller lyckas jag trötta ut mig bara så där lagom så det hjälper kroppen att fightas mot det sjuka?
 
Nåja, vi får se.
Vi siktar på lite frisk luft i alla fall.
Hoppas den är av den hälsosammare sorten. Luften alltså. Inte så där råkall "nu-ska-halsen-få-känna-på-kyla".
 
Så länge sen senast att jag knappt vet hur en häst ser ut. :)
 
 
Allmänt | |
Upp