Hjärtligt vinterväder idag...


... och hästen var i allra högsta grad delaktig i den positiva bilden... :)
 
Det singlade ned snöflingor under "träningen" på ridbanan.
Men jag märkte det inte egentligen, var så koncentrerad på att ha hästen att jobba med olika saker.
 
Nåja, jobba och jobba, det var nog ett alltför lätt pass för pensionären (hästen alltså, för mig blev det ibland väldigt flåsigt). Hästen skulle nog ha orkat mycket mer, men samtidigt ville jag inte pressa för mycket.
Vet att jag är mesig, men det är inte min häst, och det skulle kännas så surt om han steg snett, halkade eller...
 
Ja, hu vad det låter mesigt.
Men vi gjorde en hel del omväxlande saker.
Bland annat intervallträning.
Det ni! :) Så sportigt så...
 
Och flåsigt för mig alltså...
När vi hade fri tillgång till fyrkantspåret, alltså fyra raka sträckor, så travade jag före :D! och han efter, nästan en sida, och så ner till skritt igen, sen igen en raksträcka trav osv...
 
Och jag fick springa allt vad jag klarade i det lös-snöiga halkiga spåret för att han skulle få nån slags trav alls.
Han tar ju så rejäla steg redan i skritten så jag får pinna på för att hinna med.
 
Hur som helst.
Det blev intervallträning.
Och sen när det andra ekipaget tog fyrkantspåret i besittning för galopp och sånt arbete så pysslade vi med lite följa John på små ytor här och där, lite böja sig, lite trampa bakbenen under sig, lite rygga och snabbt fram i skritt direkt från ryggningen osv.
Och däremellan stod han och gäspade och gäspade och gäspade. Sötnosen!
 
Och det var under en sån gäspningspaus som jag märkte att det hade snöat.
Hästens rygg var nästan täckt av fina vita flingor.
Och då kunde jag inte låta bli att putsa bort just så mycket att det syntes ett snöfritt hjärta.
 
Hoppas ni också kan njuta av vintrigt väder.
Det lär byta från minus 15 grader till + 5 och regn denna vecka...
 
Men nu njuter jag i alla fall av gnistret, på marken och på hästryggen :).
 
 
Allmänt | |
#1 - - Bettinas islandshäst:

Näej. Vad är mesigt egentligen? Att släpa sig iväg till stallet och träna? Att springa före sin häst (inte alla KAN göra det). Eller att välja att låta bli att ånga fram i galopp på ett underlag som känns sådär. Vet inte jag.
Jag tycker vi är fantastiska. Så det så.

Svar: Hurra! :) Ja, ibland behöver man påminnas om de positiva sakerna... Tack för det!
Mymind

Upp