Saknar säkert underlag och säker tankegång...

... när varannan dag är glashal, varannan dag ännu mera hal...
Och man inte vet vad man vågar begära av hästen i sånt före.
Och ändå borde han ju få mer motion (läs: jag borde få mer motion också).
 
Märker att jag helt förstår hästägares irritation över veligt väder och brist på ridhus när vintern är sån här.
Trots att jag inte har egen häst att oroa mig för.
 
Jag märkte ju själv idag när jag efter jobbet skulle från en butik till en annan.
Man går som på... hal is, ja... styvt, osäkert, blir sjuk från stortån ända upp i hårbottnen...
Ingen motion precis.
 
Och om jag ska avsluta det här inlägget för att inte bara gnälla...
... så har jag horsesinmind i alla fall, även om det är lite skralt med verksamheten...
Borde boka in en ridlektion och få en ordentlig vitamindos...
Ibland känns det som om mörkret fått övertaget, men så illa ska vi inte tro det är.
Det blir ljusare igen...
 
Ha det gott! :)
 
Allmänt | |
Upp