Dramatiska effekter en helt vanlig onsdagkväll...

... när det blåste kall snö i ansiktet och den andra hästen med ryttare stod precis mittför strålkastaren, så att  ekipaget såg ut som en enda mörkgrå staty omgiven av starkt ljus...
Första tanken när vi kom ut ur stallet och jag kände snålblåsten och snökristallerna i ansiktet var: det här klarar jag inte av många minuter, fy va kallt!
Men ca en timme senare var jag helt genomvarm och tyckte inte alls att det blåste kallt, det var bara friskt, och kinderna var röda och till och med tårna var genomvarma :).
 
Berodde det månne på hästen?
Duktig häst och trevlig kväll.
Sen var det ju inte så trevligt att putsa isskorpan från bilrutorna, men det är en helt annan sak.
 
Ha det gott i vintervädret!
 
Ps. Jag vet att proportionerna är helt uppåt skogen på bilden, ekipaget ser ut som en för stor ryttare på en liten kalv, men jag ritar hellre än bra, och ni förstår väl nog ändå vad jag menar :). Ds.
 
Allmänt | |
#1 - - Bettinas islandshäst:

Jag gillar verkligen din teckning! Personlig och härlig, naivistisk. Visst är det underbart när man glömmer både väder och annat när man sitter på hästryggen. :-)

Svar: Tack :). Att rita med paint är inte det ultimata, men jag gillar att försöka klottra ner det jag upplevt, så det får ersätta fina foton. Huvudsaken är att det är häst ;)!
Mymind

Upp