Snögalopp efterlyses...

... nu när det äntligen kommit snö som kunde räcka till nåt.
Men då går man och blir sjuk då i stället...
Just snyggt.
Att jag var sjuk över juldagarna spelar inte så stor roll, då är man ändå mest inne och pysslar.
Men nu när det är några vardagar, ännu mera snö, och åtminstone delvis påfrusen yta under snötäcket.
 
Jag såg knappt vägen framför mig idag när jag körde hem från jobbet.
Så tätt kom snöflingorna.
Men jag har alltför mycket minipartiklar i min kropp som bråkar med mina muskler nu när jag är så väldigt förkyld.
Jag får mjölksyra för minsta lilla...
 
Så man får hoppas på bättre tider...
Och fortsätta drömma...
Förbereda sig mentalt för nästa gång man kommer sig upp på hästryggen.
Det har gått nån månad redan sedan senast, eftersom sadeln inte riktigt passar och jag inte är säker på att ryggen heller är riktigt så bra att jag vågar sitta på den.
Man har ju ändå några kilon samlat. Även om man inte fått desto fler över jul, tack vare sjukan...
 
Okej, jag njuter av det vita.
Och tänker på hästarna...
 
Ha det gott därute i vinterlandet!
 
 
Allmänt | |
Upp