Fredagsmys i en box...

... och jag vet att det redan är söndag, men då jag inte hann skriva då i fredags...!
Och det kanske blir rätt så enformigt med mina massageinlägg (låter som skoinlägg, men det är det ju inte...) men då jag ju inte kan så mycket annat...
Jag menar, när man har de där dagarna då man är chaufför till stallet, så kan man inte bara sitta och frysa fram en förkylning på manegeläktaren, man måste ju göra nåt.
Och så finns det de där hästarna som är så sociala, vill ha besök, har kanske inte varit på lektion just den dagen.
 
Eller så är det en sötnos som man vet är lite extra styv i en sida. Då öppnar man boxdörren lite och frågar: får jag komma in och hälsa på? Och om man får ett rätt så jakande svar gå man lugnt in och pratar lite mer.
 
Den här tjejen frågade jag om jag fick massera på halsen. Hon svarade jakande och jag hittade känsliga punkter, men hon reagerade inte negativt alls. Efter en stund kände jag lite mer över hennes rygg också, men då verkade hon ha fått nog, enligt öronviftningen var det kanske kvällsmaten på kommande i andra änden av stallet. Så hennes öron bakåt visade mig att enough is enough.
 
Jag tänkte jag måste respektera hennes vilja (det är ju hennes hem) och så ställde jag mig vid hennes huvud och väntade tills öronen var framåt igen. Det ska bli ett positivt slut tänkte jag.
 
Så på det sättet fick jag tiden att gå medan jag väntade på att min passagerare skulle vara klar att åka hem igen.
 
Allmänt | |
#1 - - Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

sv; jo det är väldigt intressant! :)

#2 - - Divorce your horse :

Så trevligt med lite mys i stallet :)

Svar: Ja, speciellt när det är regn och snöslask utanför :).
Mymind

Upp