Söndagspromenad i varsitt spår...

 
 ... blev det i söndags.
Cirka fyra timmar totalt ute i det vintriga vädret.
Kall blåst på plan, men i skogen var det ju nog mysigt.
Knöligt att gå i traktorspåret för mina gamla fötter, men det är ju också bra motion så länge man inte trampar snett och skadar sig.
 
Den gamle travaren var på trevligt humör.
Vem skulle inte vara det när man får gå ut i skogen :)?
 
Sen blev det nog longerlina (så lång som möjligt, så stor volt som möjligt) för honom.
Jag ville se hur han betedde sig i traven efter den senaste köldknäppen.
För det är ju så att jag inte kunde "trava" med honom i skogen.
Jag sökte nog efter en skogsväg som skulle varit tillräckligt jämn (typ nån terrängbil skulle ha kört innan och gjort ett slätare spår än traktorknögglet) så skulle jag nog ha testat trav där också en bit, men det fanns inte. Och sen den lilla biten landsväg hemåt vågade jag inte heller trava, dels var det just hemåt, inte långt från stallet, och dels var det rätt isigt där jag skulle ha sprungit...
Sen hörde jag efteråt att sällskapsekipaget taktade bitvis just på landsvägen, så den hästen var lite väl taggad för att släppas i trav på hemväg :).
 
Men vi hade en härlig stund i skogen i alla fall.
 
Nu har jag då märkt att mina tankar helt plötsligt blivit indränkta med tömkörningsfunderingar... vet inte om jag kan göra nåt åt den saken nästa gång... jag menar, om jag kan testa vad jag klarar av på den fronten och vad hästen säger...
 
Vi får se!
Ha det gott i vårvintern snöyra :)!
 
Allmänt | |
#1 - - Bettinas islandshäst:

Tömkörning går jättebra på ridbanan med Juppe, jag har däremot inte vågat mig ut i naturen. Det känns ju som att en har mindre kontroll, å andra sidan blir en ju så oändligt mycket starkare med långa tömmar. Hm. Förstår suget. Själv ska jag vänta ett tag.

Svar: Jag måste riktigt söka i din blogg på tömkörning för att se vad du har skrivit om det...:)
Mymind

Upp