Grodperspektiv i fototävling!!! :)!

... och här är mitt bidrag :D! ... nä jag skämtar bara...
Men jag skämtar inte om att Amanda har gett en intressant fotoutmaning på sin blogg, grodperspektiv var temat.
Jag blev intresserad, tycker ju det är lite kul att leka med kamera och så, men nu har jag ju inga riktiga foton på den här bloggen...
Så då får jag ju säga att det var hon som inspirerade mig till en bild ur just grodperspektiv, eller kanske hovperspektiv skulle vara mera passande ord i det här fallet...
 
Hur som helst, är ni det minsta intresserade så ta en titt på hennes utmaning! och hennes bilder!
 
Nu deltar jag alltså inte, men tyckte det var en kul idé att köra grodperspektiv också på ridplan.
Annars är det ju oftast det man helst undviker på ridplan.
Grodperspektiv.
För det betyder oftast att man trillat, i värsta fall trillat av...
 
I gyttjan på ridbanan i går var det nog nära många gånger att jag skulle ha tagit en slide-stop som slutat med gyttjebad.
Jag longerade "min häst" och däremellan sprang jag bredvid...
Det var lite knepigt.
Dessutom var det ju mörkt, ingen snö, nog bra strålkastare, men det hjälpte inte så mycket när gyttjan verkade äta upp minsta ljusstråle...
 
Men jag ska inte klaga. Hästen sprang, var glad, positiv.
Han ville jobba, och tyckte nog det var lite trevligt att köra utan sadel och träns, bara grimma.
 
Borde lära mig mer om saker man kan göra från marken.
Och hur man ska introducera nya saker till hästen, till en som inte sysslat med det förut.
Det går en endagskurs om en vecka i nejden.
Men jag undrar om jag har möjlighet att delta.
Skulle väldigt gärna...
 
Hur som helst, se upp i mörkret, använd reflex och lysande västar och pannlampa så ni syns! :)
 
 
Allmänt | |
Upp