Bloggpaus...?

... hur blev det så mitt i sommaren med förmodad semester och ridkurs och extra ridlektioner och...?
 
Inspirationen är det inget fel på.
Det skulle finnas mycket att skriva om.
Allt sedan centrerad ridning -kursen i mitten av juni, genom alla stalldagar, oftast ca 3 dagar i veckan, och så dessutom ett par veckor med två ridlektioner på ridskola förutom de ordinarie stalldagarna, och så den där ena ridlektionen på en helt ny ridskola med helt främmande hästar...
 
Hur mycket som helst att berätta, fundera kring och tänka plus och minus om.
 
Men på nåt sätt går det inte.
Ända sedan den där kursen i mitten av juni har jag inte kunnat ha på skvalmusik i bilen när jag kört till och från jobbet.
Det går inte.
Det är för tomt. För skvaligt. Jämfört med det jag fått vara med om. Det som lärt mig mer om hästar, om hästhantering, om hästmotionering, om... mig själv också...
 
Så det går inte att lyssna på skvalmusik. Ett par minuter nyheter, kanske, men sen stänger jag av.
Och bloggen går inte heller.
Jag har inte orden. Än.
 
Jag bara försöker ha så ledigt som möjligt, leva här och nu, fast jag vet att man bör tänka och planera för framtiden...
Men just det här, med hästar, med må-bra-i-stallet, det är att investera i sig själv, och samtidigt i dem man har runtomkring sig.
För om man mår bra så orkar man bättre. Man hittar kanske bättre lösningar på problem. Och jag inbillar mig, att om man kan vara ärlig mot sig själv i hästkontakten, så hittar man sitt rättare jag också, och lär sig att hantera det lite bättre.
Åtminstone hoppas jag det.
 
Så jag låter sommarens hästäventyr mogna i mitt inre. Det kommer nog text småningom. Och bilder troligen också.
Måste bara låta pusselbitarna falla på plats.
 
Ha det så bra, hörni, och hoppas ni hittar pusselbitarna ni söker! :)
 
Allmänt | |
#1 - - Bettinas islandshäst:

Låter välan underbart det där. Orden kommer när de är redo/mogna tror jag. Väntar tålmodigt. :-)

Svar: Ja vi ska se i vilken ordning orden kommer sen... :)...
Mymind

Upp