21 dagar tills det blir ljusare...


... för då vänder solen tillbaka, sakta men säkert.
 
Jag är inte den som brukar räkna sånt, eller hänga upp mig på mörkret, eller räkna dagar överhuvudtaget.
Men nu är det lite kris.
 
Det blev en paus i hästkontakten, om så för bara några dagar, men det är kris.
Och mörkret där ute känns ännu mörkare.
Kylan som inte ens är på minus känns kallare.
Snön smälter och inga hovspår syns...
Ingen frustar i ens hand.
Hu va tomt det känns...
 
Otroligt att man är så känslig.
 
Hur gör jag det här inlägget gladare då?
Jag ska skicka ett sms till hästen och kolla hur han mår...
Hoppas jag får en rejäl frustning och en mjuk gnägg-antydan till svar...
 
Ha det gott, hör ni, och håll ut, det blir ljusare... och julen är ju snart här :).
 
Med vänlig hälsning, horsesinmind forever...
 
Allmänt | |
Upp