Inte många fina höstlöv ute men...

... desto mer här i stället då! :)
Eftersom många lövträd i år tydligen drabbats av det myckna regnandet har de bara fått bruna löv som ramlat ner alltför snabbt. Så det fina höstsprakande konstverket man varje höst längtar efter har inte riktigt infunnit sig.
 
En annan sak som inte infunnit sig här på bloggen är intresset att påta med bilden så att den skulle passa in i headern utan att bli beskuren både upptill och nertill. Så då får den vara som den är. Hästarna syns ju, vilket är huvudsaken. Men här ovanför syns i alla fall hela bilden som den borde vara i headern också.
 
Nog om det.
 
En trevlig ridstund ute på en stubbåker är ett vanligt motiv ute bland hästbloggarna nu.
Jag hade ingen kamera med mig, eller telefon heller.
Men i mitt minne finns många trevliga tankar från igår, och stubbåkern, och en äldre häst som tyckte väldigt mycket om att springa.
Och när jag tänkte tanken att han skulle få sträcka ut ordentligt efter alla serpentiner och böjningar hit och dit så råkade jag nudda vid hans sidor med skänklarna och jag fick känna av en högre växel som han i sin artighet inte ännu låtit mig ana. Jag blev överraskad och tog lite mer kontakt med tyglarna och då reagerade han genast, så det blev bara ca 7 steg fullfarttrav. Då.
Sen på slutet kunde jag ändå inte hålla mig utan lät honom sträcka ut på en "långsida" (heter det så på en åker?) och jag måste ställa mig i fältsits för att han skulle få jobba fritt. Gamla travarminnen kanske dök upp, och han njöt, tror jag :).
 
Hur som helst vet jag vad som finns att vänta, bara jag känner mig redo med min dåliga balans.
Den börjar nog bli bättre, men än har jag lång väg att gå.
 
Tur är väl det, så har man nåt att jobba med och för...
Ha det gott! :)
 
Allmänt | |
Upp