Jag har gått för långt!!!


... när mina fina hööks stallsskor ser ut såhär!
 
Det blev ju mycket promenad i alla väder med hästen i vinter.
Eftersom han var barfota.
Och underlaget var klimatförändrings-konstigt halt mest hela tiden.
 
Men jag hade då aldrig trott att det skulle gå så här!
Inte konstigt att vatten har sipprat in den senaste tiden.
Jag har trott att det funnits små nötta partier, har aldrig granskat dem.
Nu märkte jag idag att de svarta partierna fram på skorna var tunntunna rester där själva ytan/lädret-whatever hade helt nötts bort och kvar fanns tunt tyg eller nåt...
Och den ena skon håller på att tappa sulan helt.
Har nog tyckt att skorna inte gett samma stöd som tidigare men....
 
Nåja, det är ju vår och då blir det lite tunnare/lättare skor som behövs...
Får gräva fram nåt annat till nästa stalltur...
 
Tänkte skriva: lika tåliga skor blir svårt att hitta. Men kanske inte ändå. :)
Hur som helst: så mycket som de skorna varit med om... nästan sorgligt att slänga dem.
Mycket häst har man upplevt i dem.
Och mycket häst finns i dem, hästhår och dylikt :)!
Viktigt med bra skor.
Fötter ska man vara rädd om, ta hand om, vårda.
Så fram med skoputsen!
... och fotsalvan :)
 
 
 
 
 
Allmänt | |
Upp