Midvinternattens köld är hård...

 ... stjärnorna gnistra och glimma...
 
En blogg jag alltid måsta kolla (http://divorceyourhorse.blogg.se/) skrev just om "minusgrader eller inte, det är frågan" och det är ju det där om man fick välja, eller åtminstone kunde minska på antalet minusgrader en aning...
 
Men det är inte oss förunnat. Då måste man hitta kläder som hjälper en att överleva...
Eller så får man dansa lite jazzdans medan kompisen tränsar sin häst...
Och göra lite vågen-rörelser med händerna så man får tillbaka känseln... så man lyckas hålla i tyglarna...
 
Det blev ingen ridtur idag.
Skulle nog inte ha lyckats ändra stigbyglarna som jag konstaterade förra gången att jag borde göra.
Så det blev promenad på åkern.
Ångan stod som ett moln runt hästens mule (kanske min mule också, det såg jag inte) och blev till rimfrost i hans skägg. Lite söt var han nog :).
 
Men -20 grader är ju trots allt lite på kallare sidan.
Hästarna fick en liten massage-ryktning-ompyssling och samtidigt höra en massa klagomål om hur kallt det är om tårna och om fingrarna... men de fick ett rätt varmt träns åtminstone, medan jag sakta men säkert blev kallare om händerna...
 
Äh, slutklagat! Alldeles fantastiskt fint väder, krispigt, fräscht, nästan hållbar skare...
Minusgrader eller inte? Tja, jag ska äta nåt varmt först och fundera vad jag ska svara på det...
 
Allmänt | |
Upp