Dagdrömmar eller mental förberedelse...


... eller vad man ska kalla det...
 
Såna där mentala tränare pratar ju ofta om att tänka positivt, att tänka sig in i situationer som varit svåra för en och sen tänka sig en positiv utgång ur den situationen.
Att inte räkna med bråk alltså, inte räkna med missar och felaktiga handlingar.
 
Vet inte hur ofta jag galopperat runt i manegen och hållit koll på tyglar, hovar och manegeväggar, och allt har gått alldeles perfekt. I tanken. Undrar hur det skulle gå i verkligheten...
Tankarna härleder sig antagligen från den gången hästen rusade iväg helt utan förvarning och jag flög av.
"My mind" måste bearbeta omedvetet det som hände då.
Kanske de ofrivilliga galopptankarna gör någon nytta.
Åtminstone blir jag en aning gladare av tanken på hästar och stallbesök.
Och lyckliga slut. :)
 
Var en sväng till ett stall idag.
Jag var chaufför så jag hade ett par timmar att fördriva på valfritt ställe.
Stod och pratade dels med stallkatten, hon är väldigt pratsam ibland,
och dels med den som mockade sista boxen.
Sen kom fler in och det blev mer hästprat.
 
Dels pratades om hästars beteende och vad det beror på, och dels på ryttarens rädsla som ofta inverkar på hästarnas beteende.
Det är knepiga saker.
Hoppas att den diskussionen också gav tankar som man har nytta av sen.
När man hanterar de där fyrfota djuren på annat sätt än i drömmar och tankevärld...
 
Allmänt | |
Upp