Födelsedagspresent?...


... när man är bjuden på kalas till stallet och jubilaren är en fyrhovad 500 kilos bjässe som fyller 25 år?
Har ingen aning vad som skulle passa.
Han fick ett torrt bröd från bagaren i gänget.
Och kanske morötter.
Och nåt äpple.
Men visst är det svårt att veta vad som passar!
 
Roligt hur som helst med sånt firande.
Fick se gamla fotografier från jubilarens ungdom med vinster, rosetter, kransar...
 
Och bland fotona fanns också bilder på "min" favoritracerhäst.
Hon hade varit rätt duktig i sina dar på banorna.
Och när jag insåg vilka banor så är jag ju inte förvånad över racet som kommer fram då och då även på de lugna lektionerna... Hon har tävlat i galopp! :) Sötnosen! Surpuppan!
Ännu mer lyfter jag på hatten att hon fortfarande har humör att reisa. :)
 
Nu är hon på sommarbete. Hoppas hon får ha det riktigt bra.
Jag ska försöka överleva några veckor utan henne.
Fåse vilka hästar som gäller sen när lektionerna börjar igen om nån vecka...
 
Här emellan var det ju då ridläger.
Mycket islandshästar, nån åsna och nån fellponny...
Sommar... trots stormvindar en hel natt, regn i massor, plus 3 grader ute...
... och plötsligt ett elavbrott på nån timme...
... så skickar det här inlägget nu innan nästa avbrott.
 
Ha det gott!
 
 
Allmänt | |
Upp