Det regnar ibland på sommaren...


... även på studentfirare med fina vita mössor och svarta blänkande skärmar.
 
Men det här är skärmen på en ridhjälm (inte nyaste modell dock).
Vid en ridplan en dag i juni.
 
När halva gruppen tränade bågskytte från hästryggen fick den andra halvan se på. Och registrera fel och tips och saker man kunde göra annorlunda, saker man bör tänka på när man väl sitter där själv...
Hälsosamt att se på också! Man kan lära sig hälften på det sättet :)!
 
Och regnet störde faktiskt inte det minsta :)!
Jag bara undrade ibland vad som blänkte till i ögonnivå, något rullade från höger till vänster och tvärtom. Aha, regndroppar, det regnar visst! :) Bäst att hålla huvudet vågrätt så stör inte de rullande regndropparna min fokus :D!
 
När det sen var min tur att sitta upp hade jag ju nog bestämt mig att inte ta med bågen alls. Men rida ville jag. Och balansen behövde jag öva. Och styrandet helt utan tyglar var något jag absolut ville lära mig! :)
 
Så jag tog samma runda som de andra, siktade med min luftbåge, styrde hästen med ben (och vikt), och avfyrade ett perfekt skott med min luftpil mot kartonglådan i mitten. Yes, en perfekt träff! :)
 
Det var intressant, roligt, bra att lära sig samarbetet med hästen, kul att märka hur man glömde bort att man ens skulle behöva tyglar :) och så märkte man inte alls att det regnade :) ... förrän man satte sig i bilen på väg hem och måste söka fram nåt plastigt att sitta på så inte bilsätena skulle bli plaskvåta... :)!
 
Kan det här månne kallas regnbågskytte? :D!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Inez:

Haha, ja, det måste väl ändå räknas som regnbågsskytte! :D

Svar: :) ja nånting ditåt i alla fall...
Mymind

#2 - - Johanna:

AHAHAHA, rengbågskytte!! :'D Bästa jag har hört! Var hästarna unicorns då också? ;) xD

Svar: Åtminstone kändes de lika magiska... :)
Mymind

Upp