Oj, vad du har putsat hans hovskägg fint...!


... sa hon som höll emot på andra sidan när jag skulle upp i sadeln...
Det riktigt glänser ju!
 
... sa hon, men jag bara skakade på huvudet, nä jag gjorde knappt något alls, han stod så djupt i spånunderlaget i boxen så det var ingen vits att försöka putsa nåt extra där...
...men hagen var ju täckt av snö nu, fin vit snö, i stället för det gyttjebad som var i höstas...
 
Och kanske han putsar det själv... :)
 
Måste nog säga att han är fin.
Och snart är jag lika fin efter ridlektionen, om jag får ha honom fler gånger i vårvinter...
Pälsen börjar liksom lossna.
Och det är inte korta centimeters strån, utan långa vita på ca tio centimeter... om man överdriver en aning...
 
Borde jag kanske skaffa vit ridklädsel så märks det inte så mycket... bara i bilen då, sen... och på jobbet, och hemma, och... Men hur går det då när jag har det pigga söta stoet som är mörkbrunt... fast hon har ju kort päls...
 
Nåja, det lär synas hur som helst var jag har varit och vem jag varit i kontakt med... sak samma!
Gnägg på er!
 
 
Allmänt | |
#1 - - Divorce your horse :

Haha... Du får akta dig om du går ut på stan med ridkläderna då kan ju folk tro att det är snömannen som är ute och vandrar ;)

Svar: Exakt! :) Och jag som ofta efter ridlektionen tar en sväng via godishyllan i närmaste matbutik... Jag får nog tänka om så jag inte skrämmer slag på nån som är ännu mera "pensionär" än jag :)!
Mymind

#2 - - Neapocalypse - en alternativ hästblogg:

sv; ja men eller hur <3 Så otroligt söta!

#3 - - N:

Nu har jag tävling på bloggen i samarbete med caseapp, om du vill vinna ett egendesignat skal är det bara att kika in! :)

#4 - - Tilda:

Så himla bra blogg du har! :)

Svar: Tack! :)
Mymind

Upp