Kölden smällde i alla hörn av manegen...

... när vi var där idag. Mätaren visade -27 grader. Och hästarna som vi ledde runt bara för att de skulle få röra på sig lite och på mjukt underlag var inte hela tiden så lugna som det ser ut på bilden...
Varje knäpp i knutarna, eller smäll som det faktiskt var ibland, fick dem att hoppa till. Dessutom var de annars också lite uppe i varv...
 
Men däremellan traskade vi på så hästarna fick rimfrost i skägget.
Såg så kul ut :).
Och allt emellanåt måste "min" häst "läsa dagens tidning" som det heter. Snusa på bollar som föregående häst lämnat efter sig.
 
Det var en dag utan lektioner, vi hade ändå tänkt oss en lugn lektion till först, men när vi kom ut i manegen från stallet och den råkalla luften slog emot oss ändrade vi oss.
Det blev ändå lite kallt fast jag hade en häst som hade en "livlig" skritt.
 
Det var en häst som jag inte hade jobbat alls med förut, men han skulle vara trevlig att gå med, sa ridläraren. Hon visste ju att jag lätt blir skraj... Sen tillade hon genast jag kom in i manegen med honom att han har just en livlig skritt. Och det var tur hon sa det, annars hade jag lätt tolkat hans framåtanda som orolig och stressad.
 
Han var verkligen trevlig. Liten, fläckig (lite som en indianhäst, jag minns inte hans fläckar så jag kunde inte rita dem på rätt ställe), lugn men lite tonårsaktig ibland. Sötnos.
 
Hur som helst blev det en liten liten hästdos i alla fall, fast det är så kallt. Det är inte alls omöjligt att det är mer än minus 30 grader i morgon... Huuuuu...!
 
Allmänt | |
#1 - - Divorce your horse :

-27 låter väldigt kallt, skönt att det i alla fall inte är så kallt där jag bor ännu :)

Svar: Ja, du... i morse läste jag av -30 halvvägs till jobbet, och eftersom en extra lampa lyste i bilen som inte ska lysa så körde jag direkt till servicestationen och gick därifrån ca en kilometer till jobbet... sen hämtade jag bilen också, men då var det bara -24 :)!! Friskt i alla fall, om man har rätt sorts kläder på! :)
Mymind

Upp