Ska man sluta...?


... när man misslyckas?
... när allt man trott man vetat bara är som bortblåst...
... när man gör tvärtemot det man vill, menar, vet att är rätt...
... en "hästkarl" sa: är man arg ska man bara ge hästen mat och vatten och lämna den ifred, ilska och häst passar inte ihop...
 
... det skulle vara enklast att sluta helt...
... eller enkelt skulle det inte vara, men snällare...?
... behöver en mule som buffar mig i rätt riktning...
 
... får säga som en tjej skrivit på fb angående familj och relationer: det är en komplicerad sak...
... det här med hästkommunikation...
 
Allmänt | |
#1 - - Divorce your horse :

Att sluta helt är nog inget strålande val, men visst är det bättre att låta hästen vara ifred de dagar som man inte är på topp, de dagar då man kan göra mer skada än nytta i relationen. Men annars så är det nog mycket svårt att inte umgås med de älskade djuren som har en förmåga att få en att må så himla bra :)

Svar: Ja, det är ju bara lite knepigt när man bokat lektion och sen inte är på topp... inte vill man annullera heller eftersom man ändå hamnar att betala, och... som du säger, så har de där fyrfotingarna ändå en dragningskraft... Jag måste bara lära mig att koppla bort lektionens måsten, om det inte verkar gå, och i stället bara köra basic, kontakt. Vad vet jag hurudan lektion hästen haft tidigare, som får den att testa tålamodet maximalt... eller om den har ont nånstans... Tack för kommentaren! :)
Mymind

#2 - - Karoline:

Nej nej, du får inte sluta! Det du går igenom nu beror på att du lärt dig mer och blivit mer medveten om allt runt omkring, hur saker och beslut påverkar våra underbara djur.
Jag skulle bli så himla ledsen om du la ner hästeriet nu när allt börjar falla på plats. Om det känns jobbigt på stället där du rider så kanske det är bättre att leta något annat ställe, ett ställe som passar dig och dina värderingar. Du kanske ska bli medryttare? Man kanske kan göra en deal om att ägaren eller en tränare ger dig privata lektioner?

Möjligheterna är oändliga, men en sak är säker.. man mår skit om man är utan sina älskade mular :)

Maila mig om du vill att jag ska hjälpa dig att kolla runt lite <3

Svar: Tack för en fantastisk kommentar! :) ... jag ska skriva ner mina tankar sen när jag får dem på plats... Stället jag rider på är inte fel, hästarna utmanande, ja, men ridläraren väldigt kunnig, mångsidig, men det är mellan mina öron tror jag, just det där att inte låta nåt yttre få påverka min kontakt med hästen den där timmen jag rider, oberoende vilka uppgifter jag får. Jag måste lära mig att köra på hästens villkor, mer, och lyssna mer på min fyrfotade bärare... Tack än en gång! :)
Mymind

Upp