Hästsvansen i knut denna gång...


... hade jag faktiskt igår.
Jag kom ihåg hur blött det blev förra gången jag hade en häst i vattenspiltan. Utan knut.
 
Medan hon stod i fotduschen så skrapade jag vinterpäls i massor.
När jag sen hade gått och lagt mig på kvällen kom jag på att jag glömde städa vattenspiltan efteråt.
Hoppas att inte nån blev väldigt sur på mig. Visst fanns det päls där redan då jag kom dit med hästen men jag kunde ju nog ha städat efter mig i alla fall... Man lär sig av sina misstag.
 
Pensionärsdamen hade racerfart som vanligt. Lite galopp blev det också, men min dåliga balans gjorde att det inte blev långa sträckor. Men traven var glad och sprallig.
 
Sidepullen lyckades jag inte bekanta mig mer med, borde fråga upp lite mer hur jag ska få kontakten, och speciellt med tanke på att hästen inte heller har allra bästa balansen och smidigheten mer. Jag vill ju inte "dra omkull" henne med för korta tyglar.
 
Det var alltför länge sen senast igen, två veckor.
Nu får det nog bli ändring på det här... 
Borde träna. Få bättre balans. Mer smidighet. Tyngdpunkten ner i sadeln. Skänklar och händer mera oberoende av varandra... listan kan göras hur lång som helst.
 
Men vi fick i alla fall en trevlig promenad till sist, och jag fick gosa med henne i vattenspiltan, och hon hade världens surast uppsyn när jag förde henne tillbaka i boxen, hennes kungadöme, och att sen få av henne grimman, när hennes bakåtstrukna öron låste fast grimman på huvudet :)!
Sötnos!!
 
Allmänt | |
#1 - - Karoline:

Roligt att ni galopperade! Du ser, det går framåt i en rasande fart :)

Äh, alla kan glömma. Men jag vet ändå hur du känner, man grämer sig lite.

Svar: Ja, det får nog gå framåt med rasande fart så länge jag hålls på ryggen... :)
Mymind

#2 - - Caroline och unghästen Stina:

Man kan ju fusk-träna lite utan häst ;) typ köpa en yogaboll och sitta på den, först med benen i backen, men sedan även med lyfta ben. Jättebra för bålstabilitet och övrig balans. Man får ju optimera när man inte har tillgång till häst varje dag ;)

Svar: Ja, det är precis sånt jag skulle behöva... Men disciplinen... man tycker ju att man inte hinner... och då hjälper det inte med bollar, balansbrädor och andra rackerier :). Jag har det nog hela tiden i baktankarna i alla fall. Försöker sätta enkla tips på minnet så jag inte behöver googla först innan jag kan träna :). Bra att bli påmind om hur viktigt det är!
Mymind

Upp