Grått är flott...


... har jag läst på nätet... och det tycker jag själv också...
... alla nyanser...
... det där med grått hår som man ju börjar ha mer och mer är ju en sak för sig, men inget jag bryr mig om att dölja...
... men gråa pållar är nåt alldeles extra...
 
Hittade en i grannens hage häromdan...
... hade gärna pysslat om henne lite, men hon höll på att avsluta kvällsmaten så jag ville inte störa så mycket...
... som en liten flicka sträckte jag ut handen genom staketet och nådde just och just att röra hästen...
... hann få handen full av små vintertussar som gömt sig under pannluggen innan hon drog undan huvudet...
... halvt irriterad, jag äter än...
... så såg jag att några höstrån hade blåst på fel sida av staketet, och de såg verkligt smaskiga ut, fast jag inte är häst :) så jag samlade ihop dem och la dem på insidan så den gråa damen skulle få ta dem om hon ville...
 
... hon tog dem försiktigt och höll kvar huvudet så jag fick lägga handen på hennes kind och ge henne lite av mina varma tankar... hon tog emot dem kändes det som... ingen brådska att rycka bort huvudet...
 
... ett par sekunder... med innehåll...
 
Allmänt | |
#1 - - Caroline och unghästen Stina:

Fina tankar. Det är något speciellt när de ger oss lite av sin tid, hästarna. Som när de stoppar in huvudet under ens arm utan att uppenbart vilja bli kliade eller komma undan något, utan bara för att de verkar tycka att det är mysigt.

Du gör superfina illustrationer också!

Svar: Tack! :) ... och jo, det gäller att ta vara på de små stunderna när man inte gör nåt, bara är tillsammans.
Mymind

Upp