Två hästar på skogspromenad...


... genom höstrisiga brännässlor och blåbärsris (mums sa hästarna) och spretiga kvistar och gula blad och hala rötter på stigen...
 
Men varför bara en häst på bilden? undrar ni kanske.
Jo, jag gick bredvid den andra, så det här var vad jag såg.
Men gick den där hästen för sig själv då?
Nej, men den som ledde honom gick framför, stigen var rätt smal just här (syns inte på bilden...) och så sluttade marken rätt brant nedåt mot de gula åkrarna nedanför. Kanske hästen därför stannar och kollar läget på denna fina utsiktsplats innan det bär iväg ner på åkerns dikeskant.
 
Nyfiken får man vara. Och är man smart som häst kan man lura ledaren att man bara är nyfiken, men samtidigt lyckas man stjäla åt sig en tugga med nåt trevligt ätbart...
 
Hösten visade sig från sin bästa sida. Det blev till och med lite för varmt att springa med i traven på den mjuka vägen mellan åkrarna. Men vackert med alla höstfärger och den klarblå himlen.
 
Sen var det nog en och annan älgfluga som retade hästarna efteråt, men de är ju vana, eftersom de går ute i hagen mest hela tiden, bredvid skogen. Hästarna verkade dåsiga och nöjda efteråt. Hoppas de får en trevlig natt, småkrypen har ju minskat nu sen det närmar sig nollstrecket på nätterna...
 
Jag fick åtminstone upp flåset, kan det bero på att jag har dålig kondis? :)
 
 
Allmänt | |
#1 - - Elsa:

Vilka roliga ritningar :)

Svar: Tack :), jag leker bara lite...och så är jag för lat att ta foton och fixa riktiga bilder... :).
Mymind

Upp