Svårt att vara fokuserad...

...vilket är ganska viktigt då det gäller hästar.
 
Man ska var närvarande. Lyssna in vad hästen har för funderingar, hur den reagerar på det man försöker få den att göra. Och så ska man vara lugn, inte otålig, inte stressad eller disträ.
 
Där har jag mycket att lära mig.
 
Idag skulle det åter bli lite små lydnadsövningar, följsamhet, ledarskap, villighet... och jag sabbade det hela när jag inte klarade av att vara fokuserad på hästen. Jag pratade dels med den som stod bredvid ridbanan, och dels hade jag då och då en onödig tanke som störde mig: hur ser det här ut månne, vad skulle andra säga om det här, hur borde jag göra för att det ska se bra ut?
 
Man ska bara vara själv och hästen, och vinden och fåglarna. Solen inverkar om den lyser rakt i ansiktet och skymmer sikten. Blåsten inverkar om den plötsligt rufsar om i närliggande buskage så att jag tror att det är nån katt där. Eller om den för med sig nåt ljud längre bort ifrån.
 
Jag ska koncentrera mig bättre nästa gång. Tror jag. :)
 
 
Allmänt | |
Upp