Fixa hästsvans...

Läste i denna blogg om hur man får fixat en finare svans åt sin häst.
 
Jag har ju sett olika sätt att reda ut hästsvansar. Allt från några snabba tag med rotborsten, utförlig utredning med "hårborste" eller kam, och så bit-för-bit-utredning efter spray osv osv. En del har sett lite vådliga ut, en del hafsiga, en del har gett fint resultat, en del tja, sådär. Men jag har undrat hur man egentligen... 

Nu har jag ju ingen egen häst, men träffar en del olika som jag då ryktar, gosar med, sköter, rider...
Jag kom fram till att jag borde gå omkring med en flaska glansspray i min bakficka, alltid tillgänglig när jag får några minuters chans att reda ut en hästsvans. Eftersom jag inte alltid hinner fråga ägaren om det finns spray, hinner söka, vet om jag får använda, vet om jag använder rätt sort... osv osv.
Nåja, det här var lite halvt på skämt, liksom bilden...
Men intressanta bilder på resultatet fanns på bloggen jag hänvisade till. Tålamod. Tålamod. :)
 
 
Allmänt | |
#1 - - Divorce your horse :

Roligt att du gillade mitt inlägg! :D och som du skriver så behöver man ha en hel del tålamod :)


Måste även säga att jag tycker att dina bilder på bloggen är väldigt häftiga, målar du dem själv? :)

Svar: Hmmm... jo, jag ritar och "målar" med mitt pekfinger i Paint. Nån gång använder jag skärmpenna, men oftast är jag för lat att hämta den... :). Det skulle kanske kunna bli bättre om jag försökte, men jag har bara lite roligt... :). Kul att de uppskattas iaf!
Mymind

#2 - - Vanessa andersson:

Jag läste också det inlägget, superbra :)

Upp